.

دادستان عمومي و انقلاب استان يزد گفت: در شش ماه اول امسال‪۱۹۶‬پرونده شركت‌هاي هرمي در دادسراي اين استان تشكيل شد.

گزارش روز شنبه روابط عمومي دادگستري يزد به نقل از جمال قضاوتي حاكي است‪ ۱۲۷‬پرونده از اين موضوع درحال رسيدگي و براي‪ ۴۱‬پرونده قرار جرم و براي28پرونده نيز حكم منع تعقيب صادر شده است

وي در جلسه كميسيون مبارزه‌با جرايم خاص اين استان بر شدت برخورد قوه قضاييه با شركت‌هاي هرمي تاكيد كرد و گفت:پس از گزارش نيروي انتظامي و سپاه، دستور قضايي بدون وقفه صادر مي‌شود و پيگيري‌هاي لازم صورت مي‌گيرد.

قضاوتي گفت:گرايش جوانان به شركت‌هاي هرمي كاهش يافته و فعاليت آنها كنترل شده است و اميدواريم با پيگيري‌هاي انجام شده، تمام گروههاي زير زميني شركت‌هاي هرمي شناسايي و دستگير شوند.

وي گفت: سرقت، صدور چك بلامحل و مواد مخدر به عنوان عمده جرايم استان يزد است كه كاهش اين نوع جرايم، موجب كاهش محسوس ميزان جرايم دراين استان و پرونده‌هاي تشكيل شده در محاكم قضايي خواهد شد.

وي فعاليت دادسراي عمومي و انقلاب را در برخورد با اراذل و اوباش يادآور شد و افزود:اين استان، مشكل جدي در اين ارتباط ندارد اما در برخي‌از مناطق اين استان با مزاحمت‌هاي ايجاد شده برخورد قانوني شده است.

وي به شناسايي اراذل و اوباش استان يزد اشاره كرد و گفت:تمام اين افراد داراي شناسنامه قضايي هستند و در صورت انجام هر نوع اقدامي احضار مي‌شوند و با آنها برخورد خواهد شد.

اين گزارش هم چنين به نقل از رييس كل دادگستري استان يزد بر برخورد جدي اين قوه با اعضا و سرشاخه‌هاي شركت‌هاي هرمي تاكيد كرد.

غلامحسين حيدري افزود: شعبه‌هاي ويژه‌اي در محاكم قضايي اين استان، تشكيل شده است و به پرونده‌ها در اين رابطه رسيدگي مي‌كند.

وي سرقت سيم‌هاي برق توسط سارقان را از معضلات استان يزد ذكر كرد و گفت: در بسياري از سرقت ها، دست سارقان مهاجر افغان مشهود است.

وي با بيان اينكه برخي افراد شرور با نوشيدن شراب، مبادرت به بر هم زدن مجالس مردم مي‌كنند گفت: بايد حكم شلاق تعدادي از آنها در محل‌هاي خاص و در ملاء عام به اجرا در آيد تا موجب تاديب ساير مجرمين شود.

سيد محمد حكيمي سرپرست معاونت سياسي امنيتي استانداري يزد هم به مشكل مزاحمين خياباني در اين استان اشاره كرد و گفت: با توجه به شروع مدارس و دانشگاهها، عده‌اي مبادرت به مزاحمت براي دانش‌آموزان و دانشجويان دختر مي كنند كه لازم است با شدت با آنها برخورد شود.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا